Do you feel, what I feel?

inget mobilbloggande, det får jag ursäkta mig för. testade en gång, men då fungerade det inte, så jag har iallafall försökt :)

galet bra dagar, igen! i måndags lämnade vi jönköping och drog oss mot u-red. nu kommer det pinsamma, vi bodde tillochmed på ullareds camping. hallå liksom. men mamma tycker det är skoj att gå där inne, jag har tröttnat. däremot när jag och jonna var små, hade vi galet kul där, det var tider det jonna!
mamma tvingade upp mig vid 7 på tisdagen, för att vi skulle vara nere där när de öppnade. mamma är den som hjälper dom att öppna, och hjälper dom att stänga. med andra ord, hon går där hela dagen. efter bara några timmar därinne höll jag på att trilla ihop, och blev desperat efter en redbull, som pappa kom ner med. så jag åkte det lilla tåget hem till campingen, och somnade i husvagnen. mamma ringde mig 3 gånger och väckte mig, och frågade vart jag var, att jag skulle komma osv. så det var bara att ta sig dit & se glad ut. på kvällen blev det grillning med maria & gösta (crossfolk) som vi var där med.


 
nya redbull cola!


handlade mest småskit. men något fint plagg hittade jag faktiskt. jag bryr mig inte särskilt mycket vart kläderna kommer ifrån, kan vara allt från märkeskläder till b-märken, bara de är snygga så att säga.

onsdag & mamma skulle in till gekås IGEN. jag gick istället runt i småaffärerna, typ netonnet, sportaffären, osv. hittade ett par shorts och bil-mobilladdare. sedan framåt 13 åkte vi till varberg, mot crossbanan. träffade toni & elin, och toni skulle göra ett försök till att tävla. det var speedcross-SM. men träningen och första kvalheatet blev det enda han körde. elin däremot försökte verkligen, och körde skitbra, men blev utkvalad i sista chansen. (hon tävlade mot grabbarna!)

vad jag trivs på crossbanan! var på riktigt dåligt humör på vägen dit, men när jag kom fram till banan försvann det! något som även mamma påpekade. de sa att så fort jag är sur ska de köra mig till crossbanan. Do it!
asgoa människor, trevligt folk, fotografera, osv. i love it.

torsdag & vi drog till halmstad. där träffade jag linnea som bodde på hagön. vi hade bestämt att vi skulle gå på rix-fm festivalen, so we did. riktigt kul hade vi! och fick även träffa hennes pingla & co ;) haha.

fre & lör har det vart work. en smitning i fredags, med en falskreggad bil. vi såg det på övervakningskamerorna, han tankade, sedan stack han. idiot.



på tal om idioter, ska jag berätta en sak som hände mig & evelina igårkväll. vi var påväg hem från piren, på moppar. det hela började med att en bil framför oss tvärnitade, så vi var nära på att köra in i den. tjejerna i baksätet satt & pekade FY och jag tillbaka, medans evelina tutade. bilen försvann, och istället dök det upp typ 6 mopeder, 1 precis jämte mig. de förföljde oss ända tills mitt jobb, där vi trodde de gav upp, men inte. evelina blev livrädd & sa att vi skulle åka hem till mig, konstigt  nog höll jag mig ganska lugn. ända tills vi var på hellstorpsvägen, där det är kolsvart, då jag inte ser evelina i backspegeln, hon som sedan var framför alla, och killarna kör på bredd över hela vägen, och blockerar mig, stannar typ och skriker något. DÅ var jag rädd. trodde de skulle sno moppen och allt. lyckades köra om på innern utan att bli nermejad och ta mig till evelina, där vi sa att vi skulle köra till shell torsvik, vilket vi inte gjorde. problemet var ju att deras moppar var sjukt trimmade, så vi kunde inte köra ifrån dom direkt. ända från stan förföljde de oss till norrahammar, och in på området där jag bor. vi stannar hos jonna, och tänkte få hjälp. de vågade inte köra in på uppfarten, utan körde runtomkring huset. vi gick upp  trappan, och eftersom jag inte hade någon nyckel, fick vi panik, men de körde framför huset, så vi kutade till baksidan, jonna var inte hemma. (killarna trodde vi hade gått in.) ringde mamma och sa att hon skulle skicka bort toni & pappa, men toni sov, så mamma & pappa kom. pappa cyklade sedan en sväng utanför området, och mycket riktigt stod de utanför gatan och väntade på oss. shit alltså.

berättade storyn för toni idag, och han sa: men vafan ringde du inte mig för? jag hade kommi direkt, det vet du. jag: jag tänkte gjort det, men fick inte ringa och väcka dig för mamma. toni: men tina, jag hade flugit upp direkt!
vad söt han är, försvarar mig alltid.
Johan (evelinas bror) blev inte glad han heller. de är ju dock i varberg..

Nu ska jag fixa iordning mig, vi hörs!
/ T.

Kommentarer
Postat av: Erika

Shit vad läskigt!

Jag skulle varit livrädd, tror jag skulle dött nästan, haha

2008-07-19 @ 19:19:49
Postat av: Tina

Kan jag lova att det var! Vi trodde nog att vi skulle det ett tag, haha ;)

2008-07-20 @ 18:52:19
URL: http://tiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0