SM-AVSLUTNING, TOMELILLA!

heey babes!

ska ta & uppdatera helgen lite grundligare. blir ett långt inlägg!

vi börjar med:

fredag: vi åkte runt 15-tiden skulle jag tippa på, och vi åkte mot skåne, där vi skulle vara hela helgen. vi kom dit & jag, toni & papa åkte direkt bort med hojjarna & besiktigade, så det va klart. sen gick jag & toni in i bussen och kollade på idol, övriga satt i husvagnen. efter det så blev det lite prat, sen läggdags - för toni som skulle upp & köra. jag gick istället runt, pratade med evelina och några andra jag stötte på ute i regnet (;
sen gick jag in & la mig efter långa pratstunder i regnet. klockan va rätt mycket, runt 00 så jag kände att det blev lite tungt att gå upp morgonen efter, nämligen:

lördag: men med tanke på vad lördagen skulle bjuda på, så hade jag lättare att stiga upp. hade ställt klockan på 06,45 för att jag skulle hinna upp, klä på mig & ut & kolla på träningen, men jag kom inte upp så snabbt, och sen bestämde jag mig för att gå & ta en dusch istället medans varmvattnet fanns kvar. lite riskabelt att stå där i duschen, man kunde bara ta ett litet steg åt ena hållet, så hade man sett hela ladies-duschen liksom. inget draperi eller något, och precis där toaletterna va, så det va ett himla spring. men varmvattnet var redan på gränsen till slut redan så tidigt, så det gick snabbt. efter det blev det tillbaka & dra på lite smink. sen ut i regnet, kittad med gummistövlar som vart min bästa vän hela helgen typ.

vi börjar väl med heat 1 i mx2-klassen där toni kör. hyfsat bra med i starten & sen va han väl som bäst runt 5:e platsen, men sen trillar han bara neråt, och rätt som det är så är han borta. speakern sa något om att någon slått runt på andra sidan av banan, så jag skyndade mig dit, papa kom efter. men det va ingen skada skedd på toni, bara på hojjen, kopplingen hade gått sönder, så han fick bryta det heatet.

heat 2 i mx-2klassen: jag va med & skulle ta en skitsnygg startbild, när jag ser toni stå kvar på grinden, då han hade fastnat i grinden. han va totalt sist alltså 36 typ, så han började köra upp sig. jag började bli uttråkad när det inte gick så bra, så jag ställde mig vid papa, och rätt som det va, så hojtar han till. då slog toni famlänges och kraschade. arg som en jag vet inte vad, så fick han tillslut igång hojjen och kom in till oss i bandepån. han bara gick & lämnade hojjen till pappa. även denna gång klarade han sig utan skador, bara hjälmen som gick sönder, men det är ju inte så viktigt.

det va det de, och på SM-finalen så bröt han båda heaten, och blev alltså helt utan poäng, vilket innebar att han trillade ner i den totala tabellen till en 12:e plats. förra året blev han 10:a, men iår har det vart ett struligt år.

däremot så hade vi inte bara otur i "familjen" elin tog starten i första sitt heat, i mx-girls klassen, och slutade 2:a , i andra heatet ledde hon stort, men sedan gick sandra om, och hon slutade 2:a , men även efter 1:a heatet hade hon sitt SM-GULD säkrat! Grattis igen Elin ! för 3:e gången fick hon guldet, och hade lackat en häftig hjälm.

nu återstog bara det jag tyckte bästa med helgen - banketten! jag kände mig laddad, trots att det hade vart dåliga heat under dagen, och vädret va regnigt hela helgen. så jag började fixa iordning mig, och fick inte många bilder från sjäva banketten, utan bara innan. hade inte tid att vara fotograf mitt i allt. så vi åkte i antes buss in till Tingvalla som stället hette, ett stort ställe. sen fick vi välkomstdrinkar & gick runt & minglade lite innan vi fick sätta oss. tillslut fick vi gå till våra bord, och jag är rätt nöjd med min plats (; förutom att man inte såg scenen & hörde inget, men det fanns annat att se på (:  hade mina bordspolare, magnus, hana & toni. satt & pratade lite, gick runt och pratade med dom andra, sen middag. hade riktigt trevligt faktiskt, men sen skulle vi åka hem så tidigt, för att toni skulle upp & tävla nästa dag igen. så straxt innan 23 lämnade vi placet och började gå hemåt i mina klackar, mindre skönt.
men tillslut va vi på crossbanan igen. hade sån ångest, dels för att jag inte sa hejdå till alla, och sen för att jag inte stannade längre, dansade och så, hade vart hur kul som helst säkert. men nu blev det inte så, så jag ska inte deppa över det. somnade väl vid 01, hade så mycket att tänka på.

men jag ska ändå vara glad att jag åkte dit, tänk om jag inte ens hade vart där. se det positivt tina, även om det sitter långt inne.

ska ta & uppdatera dagen med,
söndag: fick dra mig upp tidigt, sen åkte jag, elin, toni, mama & papa till sösdala för att köra div.1. det började bra, då toni vann första heatet, men sen låg han 2:a när han kraschade & fick bryta, eftersom han slog i svanskotan igen. så denna helgen bröt han 3 av 4 heat, oturshelg med andra ord, och otursdag för mig idag.
men jag & elin hade trevligt ändå, lite girlstalking i husvagnen, och lite planering som iofs inte gick som vi ville.

sluta tänk nu tina!

bjuder på några bilder, jag ser helt miff ut, i know.

                  

1. Elin som tagit hem SM-guldet !
2. Elin´s guldhjälm
3. Toni på startgrinden, heat 1
4. Ante, Jag & Toni innan banketten
5. Toni 2:a, i sösdala. # 26

nu ska jag kila & sova, hörs imorron.

pusstjabba / en deppig tina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0