KulturDagNatt

heej!

får bli ett eget inlägg om KulturDagNatt !

dagen, alltså igår lördag så började det med att jag pallrade mig upp ur sängen redan vid halv 9. fixade lite  & beställde kläder av toni´s nya sponsor. sen åkte jag in & jobbade 11-13.30. vänta lite, detta har jag redan sagt va?
jag fortsätter ist.

genrepet gick bra & vi övade ju vidare 4 timmar i idrottshuset.

sen stressa hem, fixade iordning mig, sen skjutsade mami & dadi in mig till stora teatern. stog där utanför, och för en gåns skull ( detta är värt att skriva! ) så va tina dahl på plats först !! helt otroligt. men eftersom nerverna jobbade dubbelt upp, så blev det inte bättre av att jag stog där utanför själv. så jag rang evelina, och sa : "jag får panik, det är ingen annan här, jag är här helt själv ". då hörde jag : " nejdå, ja är här med " hahaha. iofs va han ganska söt, en kille i 20-årsåldern eller något som gick förbi.
men tillslut kom de övriga och vi gick in & upp till våran loge. va nervig som tusan bakom scenen, men när det kom igång lite musik så att man kunde dansa med lite, så släppte allt. klart att när vi gick in så va det as usual, nervigt. men det ska det vara.

gick in, och körde alla danserna:
¤ bad man, som gick bra :)
¤ JLo, som &så gick bra,
¤ no minute, gick bättre
¤ ring the alarm, ännu bättre, den sitter som ingjutet & alla är trötta på den. helt klart den jobbigaste.
¤ missy, bra, eftersom jag lärde mig slutet några timmar innan.
¤ step up ( den nya ) som jag sprang ut i början på. den är liksom i 2 delar, så jag kom in till andra, som jag bestämt mig för.
¤ everybody dance now ! det är nog den roligaste, man blir glad av den. men såklart tappade jag bort mig, och jo tjejer & killar, det syntes! tyvärr.

men efter omständigheterna är jag nöjd ändå. vi fick reda på att vi skulle vara med för en vecka sen tror jag. då började vi nöta in alla gamla danser som vi glömt bort. sen så va inte ens mica, våran danslärare där. så vi fick sköta allt hela lördagen helt själva, vilket gick ganska bra ändå, men det hade nog vart tryggare att ha henne där.

sen gick jag & kollade på resten med linnea & emelie. lovisa & den andra emelie va även där (:
efter de gick vi ut, och där möttes jag av kramar. där stog evelina, sandra, jannike & kristian&sandra &co. snackade runt lite, och stötte på en & annan kändis.

skulle hem & vi gick bort mot busshållplatsen. yes tänkte vi, bussen går om 10min. men inte, den bussen måste dom missat köra eller ngt. så vi satt & frös i nästan 50min. jannikes kompisar kom med, och sällskapade med oss hem. träffade även på filip på busshållplatsen, det va inte igår det.

vi gick hem & jag duschade & bytte om. sen gick jag, evelina, jannike och sandra ner till markus. där va det lite folk. sen kom ytterligare några, så vi va : evelina, jag, jannike, sandra, markus, basse, walle, stina, sofia, elin, johanna, jonna. det var nog alla. satt & pratade, sen blev jag & jannike godissugna, så vi skulle ta basses moppe upp till shell, & jag skulle köra, haha. men det gick faktiskt bra. tankade & köpte godis som markus va glad i. sen åkte de flesta, och markus gick iväg. så jag, jannike & basse va kvar hemma hos markus. sen vid 02,00 va det dags för mig att åka hem, och jannike ville inte va kvar själv. så vi åkte 3 på basses minimala moppe! och jag fick sitta längst bak, men även denna gång överlevde jag.

tog ju lite pics under kvällen, men nu är min kamera borta. ska leta efter den nu,
pusstja / tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0