Min födelsedag!

hejsan!

idag är det min stora dag, jag fyller 15 idag nämligen! :) , tack för alla söta sms sötnosar <3 dom betyder!

mama skulle ju som sagt i tidigare inlägg ta med mig på en hemlig resa, och precis som hon lovat, så åkte vi runt nio-tiden i lördags, och jag hade ställt in mig på att vi skulle rida islandshästar vilket jag inte ville göra.. men det blev det inte, utan det blev mycket bättre än så! 
vi åkte mot borås &  jag förstod ganska snabbt att vi skulle sova i systers lägenhet där, ( hon är ju i Paris nu ) och precis vad mama hade planerat!.. vi åkte dit & lämnade in våra väskor, sedan gick vi ner mot stan för att shoppa! jag hittade faktiskt ganska mycket, ett par wesc-jeans, två vita klänningar, ett brunt linne, ett guldigt skärp, och ett jordgubbshalsband. jag är himla nöjd. hade frågat mama om jag behövde ha med mig några pengar innan vi åkte, men hon sa:- naeej. så jag hade med mig 60kr., men mama har betalt änsålänge.

inte nog med detta, klockan blev runt fyra och vi skulle gå hemåt, men när vi går förbi make up store så säger hon:
- jag ska bara gå in och köpa en ögonskugga, det hinner vi väl?!
när vi kom in där så gick hon direkt fram till tjejen i kassan och sa:- tina dahl, jag hade bokat tid! vilken chock jag fick alltså! hon sa att jag hade en ganska härlig min där, det förstår jag! , så då skulle jag få en sminkning i ca en timma där, sen välja smink för 500 att ta med mig hem, och det blev två ögonskuggor, en foundation & ett läppglans! jag blev superglad! att mama kan vara så söt!

när vi sedan gick hemåt lägenheten så fixade vi iordning oss lite, och sen gick vi ut & åt pizza! sedan handlade vi lite snacks och vandrade hemåt lyan igen, där vi pratade, läste skvallertidningar och bara tog det lugnt! tv:n fick vi dock inte igång, men trevligt hade vi utan den! vi la oss strax innan 00.

nästa dag så vaknade jag av att mama grattade mig. hon hade köpt frallor till frukost och sen fick jag några paket. för någon måmad sen så hittade jag en jacka på bobbys som jag blev helt kär i, men sen blev det inte av att jag köpte den, och sen var den slut... trodde jag! om inte min mama hade köpt den svarta elvine-jackan som jag velat ha!, fick även en film, Mean Girls som jag & evve tänkt se, ett par rosa sloggi-trosor som det står it´s perfect på, en träprydnadsdocka, odd molly, från dom på bobbys och ett rosa halsband från maria & gösta.
dessutom står ju moppen här hemma!

efter maten så bar det av mot stenungsund för att kolla på bästibrorsan när han skulle köra, jag fick välja på att åka till ett köpcentrum eller kolla på brorsan, och jag valde crossen före. det va Lag-SM och huskvarna mk hade ställt upp med laget: toni, stefan, christer, jonas & tobbe. toni craschade i starten de två första heaten men körde upp sig, och sista heatet så blev han 6:a tror jag, skitbra eftersom han kör mot större & starkare hojjar. han körde grymt bra idag, vilken födelsedagspresent till mig!  jag fick en present av han med, syster var &så med på det, & det va ett par nya innertofflor, mina gamla favorittofflor fick jag tillslut tejpa med silvertejp eftersom fodret trillade ut! sen fick jag 600;- som ska gå till en moppehjälm. jag har ännu inte bestämt vad jag ska ha för modell.

jag är så grymt nöjd med denna helgen som ni kanske förstår! det har vart u n d e r b a r (:
ha en trevlig kväll, min födelsedag är i ca 45 minuter till nu!

love / en mycket nöjd tina


Kommentarer
Postat av: emelie

GRATTIS!! :D

2007-05-29 @ 20:12:17
URL: http://emejlie.blogg.se
Postat av: lina

haha, kul att lilian hade sagt att du inte skulle förvänta dig någonting eftersom du fick moppen! det där lär ju inte ha kostat lite heller, med jeansen, jackan och och massa annat dessutom :D :D haha, bortskämda tina :D nejrå. men du, ring mig nån dag, miss you <3

2007-05-30 @ 17:19:17
Postat av: emma

grattis sötnos.

2007-05-30 @ 20:03:41
URL: http://emmaaaaaa.blogg.se
Postat av: emma

grattis sötnos.

2007-05-30 @ 20:03:43
URL: http://emmaaaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0