Lyckad resa!

hallå mina kära läsare!

hoppas det har vart några bra dagar här hemma, det har det iaf vart i Berlin!

klockan 9,30 gick bussen nere från församlingshemmet & vi åkte mot första färjan, helsingborg-helsingör , sen genom danmark till en annan färja mellan danmark-tyskland. kastade flaskpost med, haha. efter den sista färjan hade vi en bit kvar til etap hotel i henningsdorf där vi skulle sova dessa två nätter. rummet var väldigt små, & toan va ungefär som en husvagnstoa, dessutom var det dusch där inne, handfatet var utanför. 

första natten var det musik & liv, & vi fick sedan skiten för det, men inte var det vi iaf. vi åkte sightseeing i berlin under söndagen, såg delar av berlinmuren, åkte till sachenhausen & kollade på ett koncentrationsläger som dock var lite långtråkigt tycker jag, men det va ju hemskt att se & höra allt vad dom hade gjort..
vi var även på riksdagshuset & gick upp & kollade på utsikten, en timmas kö & inte så mycket tid därinne. dom visiterade en när man kom in, & jag klarade mig. efter det så blev det till donkan & äta, precis som kvällen innan, sedan sova.

på måndagen tog bussen oss in till berlin där man sedan kunde välja vad man ville göra. det blev zoo & shopping för min del, hade dock med mig lite för lite pengar egentligen.. köpte iaf en skjortklänning som de flesta godkände & ett par shorts!.. efter shoppingen så åkte vi till svenska kyrkan i berlin & firade valborg, & vid kl.20 började vår hemresa. på första färjan köpte jag lite godis som vanligt, & på helsinborg-helsingör färjan blev det tuggummin. de flesta låg & sov på bussen under sista färjan & jag somnade sen, sov bara några timmar, sen kom vi hem.

min sis sofie kom & hämtade mig eftersom mami & papi var i varberg & skulle till göteborg. dom skulle åkt hem & hämtat mig först & sen tagit med mig till gbg för jag ville kolla på toni, där det var speedcross-SM. istället tog syster & jag bilen dit & det blev mycket skratt när vi skulle fråga om vägen, vi skulle till balltorp, men vi trodde det hette balletorp så jag började garva som bara den inne på macken när hon frågade efter det. då kunde inte hon heller hålla sig. där stog han & förklarade vägen för oss, och vi bara skrattade..

vi kom fram ganska lagom till första heatet, så jag hann knacka toni, ( vi gör alltid på ett visst sätt innan han åker, en speciell lyckatill-grejj liksom, som vi kommit på ). med ett bra utsläpp i starten var han först, men blev utträngd & halkade ner på placeringarna till 5-6, slutade sedan 5:a som räckte. i semin blev han 5:a &så. i finalen så var även dom stora hojjarna med, & efter lite strul så kom han slutligen på en 6:e plats bland MX2, 7:a totalt tror jag.

efter det så blev det hem till norrahammar & jag sov hela vägen hem. la mig &så ganska tidigt. berlinresan blev jättekul, det är verkligen ett minne! tack för en så bra resa (:
kommer även ut bilder på min bilddagbok sen!

måste dessvärre gå & plugga nu, innan brorsan kommer hem. då blire nog en film tror jag. måste även lägga mig tidigt, eftersom jag ska provjobba imon efter skolan, får hoppas på det bästa  (:

/ tina dahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0