Paris - en grymt rolig resa!

bonjour! ,

nu är jag hemma igen, kom hem vid 2 inatt ungefär, så nu ska jag uppdatera min paris-resa!

dag 1: fredagen alltså, vi missade skolavslutningen, istället lämnade vi lilla norrahammar runt 8 på morgonen och begav oss mot flyplatsen stockholm / nyköping - skavsta. det va mycket nyfikenhet på resan ner, och mycket skratt! flyget gick vid 12 och vi åkte med ryanair, lite b-klass men vatusan, i 2 timmar ungefär så får man överleva. det va inga bestämda platser, men evelina & jag lyckades få ett 3-säte och vi blev lite oroliga vilken den tredjde personen skulle bli jämte eve.. .. en gubbe som luktade skit!, men hon levde iaf när vi kom fram!..

väl framme i Frankrikes huvudstad Paris så fick vi åka en buss till centrum och där inne var det nästintill 100 grader! framme vid city fick vi vänta på sysyteryster sofie en liten stund, men hon kom tillsist, och jag sprang och kramade om henne! blev lite mat på vägen, en mozzarella-panini, vi tog även svängen förbi triumfbågen. sedan tog vi tunnelbanan hem till hennes lägenhet på 22:a våningen, med mycket fin utsikt!

vi va där en liten stund, men sen åkte vi till någon byggnad på en kulle, chalsea eller nåt tror jag den hette. åt pannkakor ( crêpes ) med nutella där och shoppade även 2 sjalar. jag & evelina ville köpa en tavla med oss avmålade, men det va krångligt för dom, och eftersom vi ville ha varsin tavla blev det ganska dyrt, thailand är bättre, så vi får ta det på den semestern ist.!
efter detta blev det bara hem och sova, välbehövligt!..

dag 2: lördagen. började med en liten frukost i sofies lya, sedan bar det av till nationale, så hette den metron, och vi skulle ta tunnelbanan för att shoppa lite. blev två par skor, två par trosor och en väska, det var nog allt. efter shoppingturen så tog vi en sväng förbi notre dame (eller hur det nu stavas) och kollade där en snabbis.
blev lite mat på vägen hem, pizza! blev sedan hem och ta det lugnt, sen sova, haha. vi pratade om massa minnen där, eve, jag och syster. endel va väl mindre trevliga!

dag 3: ganska tidigt steg vi upp och åt frukost, hann även med en dusch. efter det blev det att gå till metron och ta tunnelbanan till... Eiffeltornet! , det va ganska mäktigt, och högt såkart. men när vi väl var högst uppe så tyckte jag inte det kändes så mycket högre än soffes lägenhet, men nu va det gjort iaf!
blev en pizza på vägen hem, again! och sen blev det att packa, sen vidare till paris flygplats. jämte oss när vi hade checkat in så sitter det 5 svenska killar i över 20-årsåldern, ganska snobbiga, Dolce Gabbana, Armani, Versage solglasögon och en kille hade en louis vuitton bag! , dom va ganska livade och vi sa: bara inte dom sätter sig jämte oss på flyget...
- heej!, är det ledigt här? (jämte mig )
- jaadå, säger jag.

hahah, vi höll på att börja asgarva alltså! , och han luktade parfym så att jag knappt kunde andas, men det va en av de tusen sakerna vi diskuterade, att det är bättre att jag fick sitta jämte parfym-snubben än att eve fick sitta jämte skit-gubben, haha! han sa nåt ord till oss, och sen började han och hans kompisar prata om flygvärdinnorna,
- hon va ju asfin!
- jaa, fy fan!
- neej, men hon!
... - är du från sverige?
-no, i´m from latvia!..

ja, dom skrattade och pratade så hela planet ekade, och ibland va det ju kul, men ganska jobbigt.. sen tar han upp en slitz-tidning och läser, sen när vi skulle landa så går dom och samlar in alla tidningar dom har delat ut, och flygvärdinnan ser inte vad han läser, så hon säger:
- okej, you want to keep it ( behålla den )
- yes,.. or no, hahah. ( så visar han framsidan för henne )
- ooh, okej, haha. säger hon.

väl tillbaka i sverige så va klockan runt 12 och vi hade några timmars bilresa hem. jag somnade på evelina, haha. hon sov sedan här tills idag.

får även köra moppe nu!, är superglad. åkte ut till eve innan och badade i poolen (:

nej, nu ska jag ta & nana, upp tidigt på komfa imon, usch.
natti natti / tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0