Midsommar

hellu!

som ni har sett i mitt förra inlägg så har jag tillbringat min midsommar i dalarna hos mina kusiner och moster. ska börja med att berätta lite om gårdagen som då såg ut såhär:
det började med att klockan ringde upp oss redan runt 9 och vi gick upp och åt frukost. efter frukosten åkte jag, lina, och mina två mostrar ann-britt och lisa ner och handlade. köpte 3 liter jordgubbar också som min mama sedan åkte tillbaka med, för att det bara va mos! mama skällde ut dom, "kunde du verkligen med att sälja dom här jordgubbarna till mina flickor" , haha. slutade med att hon fick med sig en ny liter för att det inte fanns mer + pengarna tillbaka! mama är lik sina systrar i det, haha.

efter det gick vi bara in och tog på oss bikini, sedan gick vi ner till sjön och badade. vädret var ju inte särskilt fint, lite mulet och så, men det hindrade inte oss! kan tillägga att det va svinkallt!
när vi badat klart så gick vi hem igen och hoppade in i dushen, fixade iordning oss och sedan åt vi, och fick stressa lite för att hinna ner i säterdalen, mama körde oss. väl därnere är det väl lika segt som alltid! haha. men linas kompis var "säterjänta" så hon ville ner och kolla på det. såg även när dom snygga scouterna ( not ) reste midsommarstången. va där nere i 20min kanske, sen fick mama hämta oss igen.
när vi kom hem så blev det mestadels lugnt, fika och linas papa göran kom förbi en sväng som varje år och hälsade på.

sedan lockade jag håret, så bra att mama hittade kvittot till min locktång, så jag kunde få en ny, eftersom den gick sönder. slutade med att jag tog mitt nya vit-blommiga linne, rött skärp, svarta shorts, vita spetstights och en svart kofta. tänkte haft mina nya paris-skor med, men jag fick skoskav så det slutade med att jag tog mina vita ballerina.
och på kvällen blev det dock lite andra puckar!
vi tog cyklarna ner till jonna runt 19-tiden, var där ett tag och väntade på 5 andra, simon, stanken, malin & hennes kille och en till om jag inte minns fel. sen cyklade vi mot gustafs, det är då ett ställe med åkrar så långt ögat når, lite åt månsarp-stuket fast värre, haha.

det va ju en bit att cykla om man säger så, över en mil. men väl framme i gustafs så skulle vi till markus tror jag han hette, och säga "hej" till simon! , det blev inte många minuter där, eftersom jonna och lina inte riktigt ville tillbringa kvällen där, haha. så vi åkte vidare mot dom andra, och va där resten av kvällen. men när vi skulle cykla hem igen så va ju inte simon den allra piggaste, så det tog sin lilla tid. han cykla ner i diket, vägrade fortsätta osv. och det tog nog 2 timmar hem, 40minuter dit! det va ju kolsvart att cykla i skogen med, så ja, det gick inte i 100km/h direkt.
väl hemma vart dom lite sura eftersom det tog sån tid. vi gick iaf och la oss nästan direkt.

ja, det va min midsommarafton, rolig faktiskt (:
pusslove / tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0