LAG-SM HMK

heej gott folk!

ska börja med att berätta om gårdagen!..
först va det ju utflykt med konfan på dan, fick lite shoppingtid & jag hann få med mig ett linne hem! när vi kom tillbaka så hade moppen stått nere vid konsum hela dan, så blev tveksam om den skulle gå igång, och det gjorde den inte, jag va superstressad men fick hjälp av tobbe att starta den!
fort hem, byta om och sen köra bort till crossbanan.

kanske ska börja med att berätta lite vad detta inlägget kommer handla om, för det är ju inte så kul att läsa annars, om jag bara rabblar upp massa saker som inte alla förstår..
jo, det är då lagtävling, man är 4 förare i varje lag, och dom placeringarna alla i laget får räknas ihop och sammanställs. man får kvala in till elitserien eller Lag-SM som det &så kallas, och det är den högsta klassen, där alla tävlar mot alla, annars är det uppdelat klassvis, i individuellt SM, där tävlar man bara mot crossar som är lika stora motorer på som ens egen. måste &så berätta att om någon har trillat så står det flaggvakter utspridda på banan som har en gul flagga och en grönvit. den gula flaggar man med för att varna de andra om att de ska ta det lite lugnt, eftersom någon har trillat. grönvit!-flagg är när ambulanspersonalen ska komma, för att någon har skadat sig.. hoppas ni förstog lite iaf!

när jag kom dit så ställde jag bara in moppen vid tonis buss, sen gick jag bort för att hjälpa till vid entrén som jag lovat. det kom mycket folk, vet inte hur mycket vi fick in i entréavgifter iår, men förra året blev det 30 tusen.
när första heatet hade börjat stog jag fortfarande vid entrén, men sen fick jag gå sa dom, snällt! sprang bort för att kolla, och då säger mulle (speakern) - ojoj, toni dahl gjorde en liten vurpa där.. så jag skyndade mig ännu mer, men det va ingen fara, han va redan på hjulen igen när jag kom.. han slutade på en 11:e plats i första heatet. lagkompisen jonas bodin vann första heatet!

i andra heatet så stog jag även och tog lite kort nere i depån, och sen ser jag att toni trillar.. han hade fastnat under crossen, men kom ändå upp snabbt igen, det va ingen gulflagg ute, och detta gjorde ju saken värre. ingen förare va beredd på att toni skulle stå där uppe mitt i banan och försöka kicka igång hans cykel, så då kom en förare i full fart och körde in i toni när han stog där och kickade. det blev ju en crasch, och jag blev superorolig, så jag sprang dit för att kolla hur det gick med honom, men toni va på benen, vilken lättnad! , men däremot hans cross, den va i två delar. fler och fler förare kom, och craschade, så dom låg utspridda lite överallt, det är ju väldigt farligt, så dom valde att flagga av heatet, alltså att avbryta det, väldigt bra tycker jag.

med tanke på hur crossen såg ut, så hade toni en väldig tur att det inte va han som fick smällen, läskigt med sånt..
slutade med att grävmaskinen fick köra upp tonis cross i skopan. och det andra heatet startades om.
då låg han jättebra till, på 6 eller 7:e plats, då kedjan går av, så han fick bryta det heatet.. detta är alltså tredje gången craschade för dagen, och riktigt mycket otur, men tredje gången gillt..
.. och det stämde.. med hemmabana och massa kompisar, kusiner och andra som va där för att kolla så klart han ville komma i mål med bra placering, och i starten kom han långt bak, runt 20:e, men körde upp sig jättebra och slutade 4:a, det va det bästa resultatet någonsin i en LAG-SM tävling!
eftersom han kör med en mindre cross, alltså lite mindre motor, men samma storlek, så får han det svårare, så den placeringen behövdes efter allt strul..

sen blev klockan framåt 23, och det va dags att åka hem på moppen, svinkallt! jo, glömde säga att det va kvällstävling, det är inte så ofta det är, så det va kul, men ni kanse fattade att det va på kvällen (;

har lagt upp lite bilder, resten får ni kolla på på http://tinadahl.bilddagboken.se !

-> starten
           
-> crossen efter craschen                   
  

ciao / tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0