VM

nu är det dags att berätta lite om lördagen då..

klockan ringde upp mig redan vid 04.50, så jag gick upp och tog på mig, och sminkade mig lite snabbt. klockan halv 6 satt vi i bilen påväg mot Uddevalla-VM:et. jag va dödstrött, så jag somnade i bilen, och sov nästan hela vägen dit.. vi fick prata oss in till depån för att komma så nära crossbussarna som möjligt, och vi skulle bära med oss däck, väskor, kartonger och grejer och gå in och leta upp toni, som inte svarade när vi ringde. tillslut hittade vi dom! tack & lov, jag höll på att trilla ihop av allt bärande.

träningen gick bra, men det hade regnat endel så det va lerigt, och halt..
sedan va det dags för tidskval, där dom kvalar om vad dom får gå ut som på grind. toni slutade 22:a och fick då alltså välja startposition som 22:a man till kvalhetatet. det va riktigt tufft, och han slutade på en 20:e plats, 12 kvalade in.. men än va det inte kört, för sista chansen fanns kvar &så. där kvalade 6st in, 7:an & 8:an blev reserver. toni va uppe som 8:a , men trillade sedan ner till 18:e plats. det skiljde 0.7 sekunder från 8-18:e platsen, så 7 tiiondelar bättre så hade han kvalat in, helt sjukt att det kan va så jämnt..
där va alla chanserna över, men toni va inte sur för det, jag har då aldrig sett an så glad efter att han har kört, och jag har vart med ett tag, haha. men kul ändå, att få prova på att köra VM!

elin kvalade in som 6:a eller 7:a, sen kvalade tom söderström, rickard sandberg, fredrik karlsson, & marcus norlén blev reserv. den bästa svensken blev tom söderström, 15 år & det va första VM:et, imponerande!

sedan blev det att vi åkte hem och fixade klart resten för dagen efter.

bye / tina

Kommentarer
Postat av: emelie

såg du inte din Philip ? ;) han skulle väl köra? :) haha, looove you <3

2007-07-03 @ 11:39:36
URL: http://emejlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0