Varberg / Halmstad

heej på er!

nu när jag har kommit hem, och inte uppdaterat på ett bra tag, så är det dags nu, vi börjar med varberg / halmstad!

¤ onsdag 18/7 : avresa mot varberg med toni & elin. det va som jag trodde, inte skulle vi åka klockan sju som toni sagt, jag gick in och väckte dom vid kvart över, och frågade om det inte var dags att gå upp, men då säger toni: -men jag skojjade ju bara tina.. ni kan ju ana om jag blev sur. fyfan vad sur jag var, jag hade inte sovit länge den natten, gått upp kvart i sex och fixat iordning allt, istället åkte vi vid 11 kanske.. toni fick nog dåligt samvete, så jag fick ett par cross-glasögon av han sen.
när vi väl va iväg tog det några timmar innan vi va framme i varberg där det var dags för speedcross-SM. tävlingen gick bra, men inte så bra som toni ville, han blev 4:a. fick några bilder därifrån, kolla bilddagboken sen!
efter tävlingen åkte toni & elin hem, och jag, mama & papa sov kvar på crossbanan.

¤ torsdag 19 / 7 : upp & duscha, sen åka mot halmstad. satt & solade några timmar, sen däk ann & evelina upp! de kom precis från ullared, och ann stannade på en fika innan hon åkte hemåt. jag & evelina satte upp vårat tält utanför husvagnen, sen fixade vi iordning oss snabbt, för rix-fm festivalen. alla bussarna va smockfulla, så papa skjutsade in oss. vi va väl där straxt efter sju, då det började. där fick vi se ola, herregud! , och massa andra dukiga artister. ola kom ut sen när alla hade gått typ, utan småtjejerna, vi var bland dom och klängde för att komma så nära ola som möjligt, vi lyckades, men han ville inte skriva autograf på våra armar, attans! men snygg va han allt, även att han glömt platta håret! sen blev det hemfärd, och tro det eller ej, evelina & tina gick hem från stan! det tog sin lilla tid, men tillslut va vi hemma på hagön. somnade ganska sent i tältet.

¤ fredag 20 / 7 :  värmechock när vi vaknade! jag hade bäddat ner min sofsäck i en annan sovsäck + en filt på det, sen sov jag i duntofflor, så jag va varm kan jag lova! väfret va fint, så vi bestämte oss för en stranddag. låg & stekte på stranden hela dagen, och lite färg fick vi. vattnet va inte jättevarmt, men vi va i 2 gånger iaf. sen hem & duscha. sen cyklade vi bort till linn & erika och va med dom en stund! en stund efter det, sovdags, men denna gång inne i husvagnen.

¤ lördag 21 / 7 : vaknade sent och slängde i oss lite mat. sen runt 13 cyklade vi in mot halmstad city för en shoppingdag. vi skulle hitta ett fik som tog en timme att hitta. men efter fikan fortsatte vi, och när klockan va 3 så frågade jag när dom stängde, och hon svarade klockan 16 ! nu blev det rusningstrafik för tina & evelina mellan affärerna ! vi hade bara hunnit med att fika, så vi letade för fullt efter något att få med oss hem. evelina hittade iaf, men inte jag. så vi fortsatte mot eurostop, där vi kunde gå 1 timme innan dom också stängde, så jag fick med mig ett linne från jc tillslut. sen hem, ta det lugnt & spela yatzy som evelina aldrig tidigare spelat.
efter en stund, när klockan är runt halv tio kommer vi på att vi ska in till stan för att se markoolio som började klockan nio. bara att sätta igång, sminka oss och byta om tills vi blev nöjda. vi hann precis med bussen, fick springa eftersom den redan stog där, så tur där att vi hann. klockan va väl halv elva när vi kom in, och markoolio var slut, så vi gick runt där lite i folkhavet. det va någon annan som uppträdde, men inte våran smak så vi gick & kollade på båtarna, favoriten blev " chilla halmstad ", en superfin yacht. sen runt 00 blev det buss hem till hagön igen. när vi kom hem och gick för att ta bort sminket skulle vi ladda telefonerna också, vid duscharna. så yatzyt följde med bort, och vi satt i sminkrummet mitt i natten och spelade yatzy, för att telefonerna skulle ladda klart, galningar! vi somnade inte förräns 3 och detta va sista natten, så morgonen efter skulle vi upp tidigt.

¤ söndag 22 / 7 : upp tidigt och ta ner tält och fixa det sista. sen tvingde jag med evelina ner till starnden för att ta ett sista dopp. vi sa sisten i, så ingen hann reagera på hur vattnet luktade, förrän vi hade doppat oss. båda skriker " vattnet luktar ju skit " och det gjorde det verkligen, men varningen va ju borta för flera dagar sen. jaja, vi sprang nästan upp till duscharna och tog extra mycket tvål. sen hemfärd, yatzy hela vögen hem, helt sjukt !

det va iallafall jättekul, även att vi inte va där så länge som planerat.

love v / tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0