Update: my last week.

hello fans!

nu ska ni få en rejäl uppdatering! bara att rulla vidare neråt så får ni veta vad jag har haft för mig dessa dagar:
let´s start!

¤ lördag: upp klockan halv 6 & duscha, tog på mig min bröllopsoutfit som jag tillslut blev väldigt nöjd med, och jag va väl klar för att åka klockan 7 som de hade sagt. men nej, helt plötsligt ska vi åka klockan 8, och jag kunde sovit en timma längre, snällt. men äntligen, klockan 8.15 avresa till göteborg. vi i the dahl´s family är inte de snabbaste, har vi sagt 8 blir det alltid minst en kvart efter.. med bil & husvagn tar det sin lilla tid, men tillslut va vi framme på askims camping. sist vi va där fick jag ögoninflammation, usch.
vi började med att ställa till rätta alla sakerna, och sen va klockan runt 12 & det va dags för mig att sminka mig. det hela blev lite stressigt, eftersom vi kom fram senare än beräknat. med sminket på plats, och håret stylat så åt jag lite, eftersom det inte alltid går så snabbt för mig att äta så tänkte jag att det är ju bättre om jag är klar..
toni & elin skulle åka från uddevalla och hämta upp mig på campingen, sen skulle dom äta hos oss också, och vi hade bestämt oss för att åka till bröllopet halv 2. men mama ringde och toni svarade inte, sen skickade hon ett sms och skrev att maten är klar, men fick detta tillbaka: bussen startar inte, och det är den enda bilen vi har just nu.. fick lite smått panik, men efter en stund med papa i luren kunde toni få igång bussen.

när dom väl kom fram blev det andra bullar. toni & elin fick äta i 110km/h och sen sa elin att jag måste ha ris och kasta på anna och christian, mama hade inget annat än fullkornsris, haha men det fanns inga fler alternativ, så det fick duga.
klockan 2 åkte jag, toni & elin i våran bil, och körde fort som tåget in i gbg för att leta efter kyrkan. när vi trodde vi hade hittat den visade det sig att vara fel kyrka, så vi körde vidare och tillslut hittade vi den!
anna & christian va supersöta, jag kom på att de såg ut som barbie & ken, verkligen. och sen systrarna, värdparen och ja, alla va jättefina! sen när vi satt där i kyrkan kollade jag jämte mig, och kände igen en tjej. frågade toni, eftersom om hon va från jönköping, så kanske toni visste vem det va, men han visste inte.. efter en stund klickade det! det va ju alexandra som va med i mullvaden, anna va ju också med i mullvaden, anna va mullvaden tillochmed! mullvaden är ett tv-program som gick på 5:an för er som tycker det låter mysko.

det har alltid vart anna lundberg och christian cregård, men..
när prästen sagt: .. and now you can kiss the bride! till christian och alla va nöjda och glada, så blev anna till en cregård också! sen gick vi ut för att kasta ris på dom, och som tur var så fick man en liten söt rispåse som anna´s syster delade ut, så dom slapp att upptäcka brunt ris i kläderna sen (;
sen kom limousinen och dom åkte iväg.. sen blev det att åka tillbaka till campingen igen, men kul va det :)
jo, jag glömde nog säga att det va bestämd klädsel, killarna skulle ha mörk kostym, och tjejerna rött. därför ser ni bl.a toni i kostym på kortet, som jag nog faktiskt bara sett en gång innan - på hans student ;D
väl vid campingen sen, så blev det bara lugnt, och det va ett herrans liv på kvällen när jag skulle sova..

elin, toni & jag!


¤ söndag: vaknade upp av att toni & elin klampade in i husvagnen. dom stannade och sov i bussen efter bröllopet. det blev frukost och sen fika med dom, och det va väl tur att dom stannade halva dagen & underhöll mig lite..
när dom åkt, så tro det eller ej, fick jag ett ryck och gav mig ut och sprang längs stranden.. sen fick jag ont i mitt dampknä, och då blev det inget mer springande, det bara högg till..

sen blev det att sitta i husvagnen heeela dagen, det spöregnade ute, och vädret va väldigt deppigt.

¤ måndag: upp runt nio, och äta och kladda på lite smink. sen skjutsade papa in mig & mama till göteborg city. vi gick där hela dagen, och jag fick med mig lite hem ändå: en vit kofta från zara, ett par gröna shorts från zara, en rosarandig klänning från veromoda, en foundation från åhléns och två skissade affischer på johnny depp & shakira. sen körde vi vidare mot ullareds camping.

¤ tisdag: upp tidigt, halv 7 och äta och fixa iordning mig, sen vid åtta tog vi det "blå tåget" som gick från campingen till ge-kås. vid 12 kände jag att jag ville ut, men nej mama hade inte högt tempo. hittade lite småsaker, sen åkte vi med tåget till husvagnen och åt lite, sen tillbaka till scorett, hm och dom affärerna runtomkring. sen in till ge-kås igen.. vi nästan hjälpte dom att öppna, och hjälpte dom att stänga, precis som vanligt. hittade lite småsaker.. efter den dagen va jag väldigt trött, och mina ben va inte särskilt katiga sen, men jag sov gott kan jag lova.

¤ onsdag: upp tidigt igen för att följa med papa och kolla på en dvd-spelare till husvagnen. gick in på netonnet, men inget där, slutade med att vi köpte den inne på ge-kås. det va alltså mitt förslag att det skulle bli papa´s födelsedagspresent, vilket han tyckte va en bra idé, men han har änsålänge betalt den själv!
sen chekade vi ut från campingen i ullared, och tänkte köra mot varberg, där tävlingen skulle vara under kvällen, men som tur är ringer toni och säger att tävlingen är inställd för att det regnat så mycket, så banan inte var körduglig. jaha, bara att åka mot jönköping igen, jag som sett fram emot tävlingen.

¤ torsdag: igår med andra ord. vaknade av att sofie, min syster satt i köket och pratade, klev upp runt 11 och gav henne en stor kram, va ju över en månad sen sist.. hon hade mycket att berätta om sin Paris resa, sen kom kompisarna ner till henne, och tio personer va dom som hyrde ett hus i frankrike. härligt att höra att hon va nöjd med resan iaf! visade henne lite av cabarétfilmen med, vad jag saknar det! vi måste bara fixa något liknande i nian, för det va grymt kul alltså.. 
klockan gick och det blev dags för mig att moppa mig in till jobbet. skulle jobba 12-19, trodde jag, men tog en extra koll på schemat av ren slump när jag hade lunch och tur va väl det, för jag såg att jag bara skulle jobba till 17, vad skönt! sen blev det hem och kolla på beck med en godispåse.

¤ fredag: idag. dagen blev seg till en början, jag vaknade sent och mobilen påminde mig om att det va fredagen den 13:e , så bäst att ta det lugnt. en dusch och lite frulle, sen till datan. kollade på kamera på internet, och sen fick jag med mig papa in till onoff. han va jätteduktig, men han hade aldrig sett den kameran innan som jag kollat ut i deras internetbutik, så han kunde inte säga så mycket om den. redan i bilen hade jag bestämt mig för att jag ville ha den på internet, även att den inte fanns i butiken. så det blev hem och beställa den, nu är jag så gott som pank. men jag är supernöjd, och den skulle komma om 2-4 arbetsdagar, längtar nu!

nu har ni fått er en riktig lässtund, haha. är trött på att skriva nu, så jag ska dra mig!
love v / tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0