Surprises & Birthdays!

hej igen! ;D

NU ska jag berätta en hel del kul, haha.

Fredag 7 december, vilket innebär evelina´s födelsedag. klockan ringde upp mig klockan 05.15 & jag tog på mi mina kläder, packade & sminkade till mig snabbt. vid 05.45 åker jag & papi till Jäbo för att hämta evelina som inte hade en aning om att vi skulle komma. jag gick upp & väckte henne & sa " godmorgon! " hon: " men, vad gör DU här? " jag: " jag tänkte vi skulle åka en sväng " sen börjar hon asgarva, haha. chokad kan jag lova, men det var meningen! hon hade 30min på sig & ta på sig & sminka sig. sen åkte vi.. in till Jönköping.. stationen ! där fick jag lite panik eftersom biljettkassan inte var öppen, haha. men det fixade sig. sen frågade jag henne " har du någon aning om vart vi ska? " hon: " kanske göteborg " jag: " men gick det några tåg till göteborg då?, nej det gjorde det inte. " hon: " då vet jag inte.." jag: " vi ska till falköping " haha. hon blev förvirrad. eftersom vi skulle byta tåg stod det ju inte göteborg på tavlan.
det stog skövde & falköping på spåret, men väl på tåget står det bara skövde. då får jag panik, och säger att vi nog är på fel tåg, haha. jag ringer pappa som asgarvar i luren. han sa " ahaha, men det är lugnt, ni kommer till falköping, annars kan ni hoppa av någonstans och köpa en ny biljett " kändes ju lättande! sen kom konduktören och sa att vi var på rätt tåg, thanks god!
jag råkade försäga mig vart vi skulle när vi nästan var i falköping, förvånad att jag kunde hålla tyst i över en månad ändå!..

tågbytet gick galant & vid 10 var vi framme i götet. gick där & shoppade hela dagen & hade trevligt. för min del blev det: en t-shirt, en tröja, ett spetslinne+trosor, ett hårband, ett par skor, en mössa.
när vi kom tillbaka till jönne med tåget stog sofie (syster) och henke J (hennes kille) där. de skjutsade oss hem till mig för att hämta mina kläder och saker (trodde evelina) men hemma hos mig väntade jannike, lovisa & emelie! överraskning igen! vi var hos mig hela kvällen, tills 00 typ, då vi blev hämtade & åkte till jonas.
sen skjutsade även tim &co. oss hem. alla tjejerna sov hos mig, eftersom vi var själva hemma :)
en väldigt lyckad dag, och en ganska lyckad kväll.

        

lördag: jag gick upp vid 9, de andra sov. satte mig i köket & pratade med toni & henke S. de är för roliga. och visst, ni har rätt det vet jag, haha. men jag kan inte hjälpa det. jobbar på det! sen åkte de till tibro, för toni skulle tävla. jag följde inte med! inte ofta det händer, jag ville umgås med mina sötnosar istället! alla åkte hem allt eftersom & sen
åkte jag & jannike till stan. inte ofta vi går själva kom vi på.. men mysigt var det! köpte inga julklappar, utan det blev bara massa egoprylar: 2 koftor, en mössa, ett par trosor, en hårklämma, present till jonna, mm.

söndag: världens slappdag. har inte gjort något nyttigt alls..

nu ska jag kila / pusss / tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0