VM England

heejsan!

nu va det alltför längesen jag skrev här, men det har vart mycket annat att tänka på det sista, så jag har helt enkelt inte hunnit med det. men hoppas ni lever (;

på torsdagen vid 16, 00 åkte vi då mot England, och första stoppet blev i skåne vid Nilssons motor, där vi skulle in och prata lite, sen kom ola dit, han skulle ju med oss. efter att ha packat in alla ola´s saker så åkte vi vidare. tog bron över till danmark, och sen åkte vi färja från danmark till tyskland tror jag. efter det körde vi vidare igenom holland och belgien-där blev det tankning & kissepaus, haha, man skulle ju lägga dricks-pengar, men tur som jag hade satt ingen där, men han blängde lite på mig när jag gick ut. sen åkte vi till frankrike där färjan skulle gå, Frankrike -> Dover Calé. sen va vi då i England, där det är vänstertrafik, men det gick. sen blev det kissepaus igen, och då blev det en trafikolycka längre fram, så vi fick köa innan vi kom iväg igen.
sen på fredagseftermiddan va vi framme i Donington där VM-deltävlingen skulle gå. engelsmännen va inte planerade och vi fick leta överallt efter tider & sånt.

det blev bara att ta det lugnt den kvällen, och ladda batterierna för morgondagen, alltså lördagen då det va dags för kval. gick först upp och tog mig en dusch, och det va svinkallt alltså!
sen började det med träning då, och där blev toni 36 och 30 kvalade in, så hoppet fanns kvar. sen va det dags för ett kvalheat, där han låg 15:e ett tag, men sen slog han i baken som redan gjorde lite ont på vägen ner, så han bröt det heatet. men alla chanser va inte körda, fanns en chans kvar, sista chansen-heatet. där är det tidskval, man ska sätta ett så snabbt varv som möjligt, och lägst tid vinner, men det gick inte nu heller.
då va det inga chanser kvar, men jagmenar, det är ju VM, ganska tuff konkurrens, så jag tycker det gick bra ändå. så dagen efter fick vi stå & kolla på dom andra, men kul det med. min nya favorit blev Cairoli,  en italienare. så jag pepprade en massa bilder. efter söndagens heat började hemresan.

sov faktiskt ganska mycket, vilket jag annars har svårt för i bilar/bussar. första färjan från england skulle jag köpa parfym till sofie, och jag hittade den, men så skulle jag köpa ett "parfympaket" till mig, men tänkte att jag väntar till nästa färja, men tror ni den fanns där? nej, så jag blev lite besviken, kom inte hem med något köpt mer än en glass, rekord!.. sen blev det en kissepaus till, när man ligger där bak på överslafen i bussen och det är dåliga vägar blir man superkissnödig, haha, så  denna kissepaus blev i holland. samma sak där-jag klarade mig utan att betala. vädret dessa dagar var nog dom värmaste dagarna denna sommaren, 25-30 grader alla dagarna!

nu är jag allt några länder rikare, har nu vart i: thailand, förenade arabemiraten, frankrike (Paris), danmark, tyskland, belgien, holland och england. haha, inte illa !


jag har inte klagat något, som jag inte fick, och tro det eller ej-men jag har inte suttit fram någon gång på alla dom 240 milen vi åkt, haha. är supernöjd med resan, vilken tur att jag fick följa med!
kom hem på måndagskvällen och det blev sovning direkt. 
lyckad resa !

ciao / tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0